Langkau ke kandungan utama

Polisi Kuki IKEA

Kami menggunakan kuki di IKEA bagi meningkatkan perkhidmatan kami untuk anda. Sesetengah kuki yang kami gunakan ialah keperluan untuk kefungsian beberapa perkhidmatan kami, yang lain pula digunakan untuk mengumpul maklumat tentang kegunaan laman web (statistik) supaya kami boleh menghasilkan laman web yang lebih mudah dan berguna untuk kegunaan anda. Sesetengah kuki adalah sementara dan akan hilang apabila anda menutup pelayar anda, yang lain pula adalah tetap dan akan kekal di komputer anda untuk seketika. Kamu juga menggunakan beberapa kuki tempatan lain yang terikat kepada kempen tempatan dan yang akan hilang apabila kempen tersebut berakhir.

Sesetengah kuki adalah sangat diperlukan untuk kefungsian laman web manakala kuki yang lain digunakan untuk meningkatkan prestasi dan pengalaman pengguna.

Kuki berfungsi digunakan untuk:

Mengingati butiran log-masuk anda
Memastikan anda selamat semasa log masuk
Memastikan lama web kekal konsisten

Kuki prestasi digunakan untuk

Mempertingkatkan prestasi laman web
Mempertingkatkan pengalaman pengguna

Kuki sasaran digunakan untuk:

Membolehkan anda berkongsi dan like
Menghantar maklumat ke laman web lain bagi mengubahsuai kandungan iklannya
Hantar e-mel peringatan untuk troli membeli-belah anda

Contoh peggunaan:

Kuki ini digunakan untuk menambah baik perkhidmatan anda menerusi, sebagai contoh:

  • Membolehkan kefungsian beberapa perkhidmatan spesifik seperti pembayaran yang tidak akan berfungsi tanpa kuki tersebut
  • Membolehkan khidmat mengenal pasti peranti supaya anda tidak perlu memberikan maklumat yang sama beberapa kali ketika melakukan satu tugas
  • Menilai bilangan pengguna perkhidmatan supaya ia boleh digunakan dengan senang dan memastikan kapasiti secukupnya untuk perkhidmatan yang pantas
  • Menganalisis data untuk membantu kami memahami cara anda menggunakan perkhidmatan dalam talian agar kami boleh menambah baiknya

Jika anda memilih untuk tidak menggunakan kuki ketika melayari laman web, sila makluman bahawa beberapa fungsi dan halaman tidak akan berfungsi seperti yang dijangkakan. Sebagai contoh, ciri senarai beli-belah tidak boleh digunakan.

Jika anda mahu memadam sebarang kuki yang telah ada pada komputer anda, sila rujuk kepada arahan vendor pelayar anda dengan klik 'Help' pada menu pelayar anda.

Anda juga boleh mengetahui lebih lanjut tentang kuki serta cara memadam dan mengawalnya di www.aboutcookies.org atau klik 'Help' pada menu pelayar anda.

Setakat mana kuki mengandungi data peribadi anda, kami akan memproses data peribadi ini mengikut syarat syarat Polisi Perlindungan Data Peribadi kami di sini.

Konflik

Dalam keadaan berlakunya sebarang konflik antara Polisi Kuki ini dalam Bahasa Inggeris dengan Polisi Kuki ini dalam Bahasa Malaysia yang sepadan dengannya, terma-terma Polisi Kuki dalam Bahasa Inggeris akan mengatasinya.

Anda mungkin berminat dengan